ASOCIATIEI “ASINED&NAIART” Targu Mures FURNIZORUL CENTRULUI DE FORMARE PROFESIONALA A ADULTILOR " ASINED&NIART" Targu Mures ACREDITAT ANC ANUL 2016-2010.

Asociatia ASINED&NAIART Targu Mures este membru cu drepturi depline in Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures (FJTMS) din data de 15.06.2017 .

Comunicat de Presa
SUSTIN SI PROPUNE - Proiectul umanitar “ DIN SUFLET PENTRU SUFLET ” Proiectul se implementează în perioada 28.03 - 15.09 .2017 pentru comunitate .
Prin hotararea Consiliului Director al Asociatiei ”ASINED&NAIART” Targu-Mures(A.A.N.) in data de 28 martie 2017, a fost aprobat
Priectul Umanitar “DIN SUFLET PENTRU SUFLET ”.

Titlul activităţii de tineret:

PROIECT JUDEŢEAN PENTRU TINERET CARAVANA MUREŞANĂ CULT-(R)URAL Slogan: ,,CULTURĂ-EDUCAŢIE-VIITOR,, Perioada desfăşurării activităţii de tineret : 20 sept. — 30 nov. 2017. Localităţile în care se vor desfașura activitatile de tineret: Corunca, Sîntana de Mureş, Sîncraiul de Mureş și mun. Tîrgu Mureş.

Din 15 decembrie 2017 :

CENTRU JUDETEAN PENTRU TINERET Mures si CENTRU DE FORMARE PROFESIONALA“ ASINED&NAIART “ Targu Mures str. Liviu Rebreanu nr.1,sp 2 mun.Targu Mures
15 iulie - 08 oct. 2019

PROIECTUL JUDEŢEAN PENTRU TINERET CARAVANA MUREŞANĂ CULT-(R)URAL editia a 2-a se deruleaza2018 jud. Mures, Slogan: ,,CULTURĂ-EDUCAŢIE-VIITOR,,

Perioada desfăşurării activităţii de tineret : 15 iulie - 08 oct. 2019, Localităţile în care se derulează activitatea de tineret: Sântana de Mureş, Sangiorgiu de Mures, Sâncraiul de Mureş si mun. Tîrgu Mureş.


Asociatia ASINED&NAIART Targu Mures impresar artistic din luna iunie 2018 la Formatia CORAX Targu Mures.

Sustinut de Centru Judetean pentru Tineret Mures coordonat direct de Asociatia “ASINED&NAIART “Targu Mures str.Liviu Rebreanu nr.1.sp.2 mun. Tirgu Mures.


joi, 30 martie 2017



STATUTUL
ASOCIATIEI “ ASINED&NAIART ” Targu Mures


CAP 1. DISPOZITII GENERALE

   Art. 1.  (1) - Asociatia “ ASINED&NAIART ” Targu Mures denumită în continuare „Asociatia”, este o organizatie neguvernamentală, non-profit, apolitic independentă, cu beneficiu public, înfiintată în temeiul OG nr. 26/2000, cu modificările si completările ulterioarei potrivit prezentului Statut.
                (2) - Membri fondatori ai Asociatiei sunt:
      1. - RUS TRAIANDANIEL, cetatean roman, domiciliat in Targu Mures
      2. - MERA DANIELA, cetatean roman,  domiciliata in Targu Mures
      3.- RUS  ELENA  GYONGYI, cetatean roman, domiciliata in Targu Mures
    Art.2.- Asociatia este persoană juridică română  de drept privata care  va avea denumirea de Asociatia “ ASINED&NAIART ”, conform dovezii de disponibilitate a denumirii cu numărul 140639 din  17.12.2014 eliberată de către Ministerul Justitiei - Serviciul Relatii cu Publicul si Cooperare cu ONG.
       a). Denumirea completă prevăzută în alineatul (1) se va regăsi în toate actele Asociaţiei, precum şi pe ştampila acesteia.
       b). Se propune ca sigla Asociatia “ ASINED&NAIART ” Targu Mures sa fie pe fond alb, o emblema cu globul pamantesc, Romania ONG si prescurtat A.A.N. Targu Mures, urmata de scrierea denumirii complete a asociatiei.
    Art. 3. - Asociatia poate deschide filiale si sucursale în alte localităi sau judete din tară si străinătate; poate stabili legături de colaborare cu organizatii similare sau poate intra în uniuni sau federatii, cu alte institutii si  persoane juridice sau fizice din tară si străinătate, pentru îndeplinirea scopului propus.
    Art. 4. – Sediul Asciatiei
-          Are sediul  principal in Targu Mures str.Targului nr.23. ap.2A judetul Mures.
a)     Sediul poate fi mutat în orice alt loc, pe baza hotărârii Consiliul Director, cu respectarea prevederilor legale.
       Art. 5. -Durata de funcționare 
-         Asociatia este constituită pe durată nedeterminata.
CAP. 2. SCOPUL ASOCIATIEI “ASINED&NAIART” Targu Mures
      Art. 6.  (1) - Membrii Asociatiei “ ASINED&NAIART ” Targu Mures doresc să se asocieze în scop propus, sa organizeaze,sa promoveze şi sa desfăşoare activități  proiecte de educație nonformală   în România şi în străinătate ce urmăresc pregătirea,formarea şi dezvoltarea continuă a tinerilor şi a  adulților la nivel personal şi profesional, în vederea atingerii obiectivelor personale şi profesionale  propuse de  către aceştia. 
        a)  - Asociația “ ASINED&NAIART “ promovează valorile care țin de egalitatea  de  şansă a  membrilor  comunității şi în acelaşi timp, promovează activități  de  combatere   a  excluziunii  sociale. Scopul asociației este fara scop patrimonial, cu caracter educativinformativ, cultural şi social umanitar.
                    (2) - Obiectivul ASOCIATIEI “ASINED&NAIART” Targu Mures este:
Ø  Pentru îndeplinirea obiectivelor sale, Asociatia îsi propune realizarea următoarelor activităti: 

realizarea şi editarea de cărți, publicaţii periodice, pliante, afişe, broşuri, bannere, ghiduri, hărţi, pagini web, albume foto, materiale pe suport electronic, programe informatice şi alte materiale informative şi de promovare in cadrul asociatiei pentru tineret si persoane adulte
iniţierea şi desfăşurarea unor programe atractive şi spectacole, fancluburi utile în domeniul promovării valorilor tineret si pesoanelor adulte.
Ø  Organizarea unor cursuri CURS DE FORMARE PROFESIONALA A ADULTILOR de instruire, calificare şi perfecţionare a personalului adult in calificare in diferite domenii de activitate a  acestor cursuri conform legislatiei in vigoare, va permite  organizarea, în condițiile legii, orice tip de training (în conformitate cu pregătirea, atât în cadrul institutiei in care se  va desfăsura activitatea cât și sub formă de colaboratori externi.
Ø  Conceperea, organizarea şi desfăşurarea de activități ce urmăresc pregătirea şi formarea
profesională a tinerilor, precum şi inițierea şi dezvoltarea unor acțiuni şi programe de 
sprijinirea copiilor şi tinerilor în vederea susținerii acestora pentru a dobândi pregătirea
necesară unei bune realizări personale şi profesionale în viață; 
Ø  Organizarea de cursuri de pregătire, seminarii, conferințe, simpozioane, festivaluri, dezbateri  publice, precum şi organizarea de manifestații publice, marşuri şi alte activități de sensibilizare
a opiniei publice, potrivit legii;
Ø  Conceperea, realizarea şi editarea de materiale educaționale în diverse domenii de formare,
perfecționare şi informare, sub formă tipărită şi în format electronic, concretizate în cărți,
cursuri, publicații periodice, pliante, afişe, broşuri, programe informatice, filme, programe 
video şi audio pe suport tipărit, CD/DVD şi alte suporturi clasice sau electronice; 
Ø  Conceperea, realizarea, promovarea şi desfăşurarea de proiecte de educație nonformală 
pentru dezvoltarea abilităților tinerilor şi adulților în domeniile:educație financiare şi 
investiții, comunicare (verbală şi nonverbală), planificarea, replanificarea şi dezvoltarea
carierei,coaching, creativitate şi inventivitate, dezvoltarea inteligenței, managementul 
timpului, motivarea personală şi motivarea angajaților, negociere şi vânzări, branding şi
marketing, persuasiune, vorbit în public (public speaking) şi training, dezvoltarea relațiilor
interrumane şi toate domeniile care țin de dezvoltarea personală şi profesională şi educație 
nonformală; 
Ø  Conceperea, promovarea şi desfăşurarea de programe educaționale nonformale pentru tineri, în
colaborare cu instituții de învățământ (gradinite,şcoli, licee, universități) şi organizații 
nonguvernamentale cu interese comune cu ale asociației oferirea de burse de studiu pentru 
tineri şi facilitatea accesului acestora la programe de studiu în cadrul instituțiilor de 
învățământ formal din România şi din străinătate, cât şi în cadrul altor organizații naționale şi
internaționale care oferă servicii de educație formală sau nonformală;
Ø  Efectuarea de studii, cercetări, sondaje de opinie şi programe pentru dezvoltarea educației 


formale şi nonformale a tinerilor şi adulților, în colaborare cu diverse instituții 
de  specialitate:universități, licee, şcoli, inspectorate şcolare, inspectorate de cultură,case 
de cultură şi alte instituții guvernamentale şi nonguvernamentale din România şi din 
străinătate; 
Ø  Facilitatea accesului tinerilor şi a adulților în companii naționale şi internaționale prin
programe tip „internship” şi dezvoltarea programelor de formare pentru specialişti în diverse
domenii;
Ø  Sprijinirea materială şi socială a tinerilor şi copiilor identificați ca fiind talentați în anumite 
domenii de activitate, în vederea dezvoltării capacității acestora de a obține performanțe în 
facilitatea accesului adulților la programe de reconversie profesională cât şi oferirea directa de  informații  şi pregătire în vederea reconversiei profesionale;
Ø  Organizarea de programe educaționale complexe tip „boot camp” (program complex format  din sesiuni de pregătire nonformală, excursii, activități în aer liber şi altele); 
Ø  Realizarea de programe şi campanii de promovare a sănătății, a unui mod de viață echilibrat 
şi sănătos, a metodelor de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile, combaterea 
consumului  de substanțe halucinogene şi narcotice; 
Ø  Incurajarea acțiunilor de cooperare culturală şi implicarea tinerilor şi adulților in activități       
civice de interes comunitar;
Ø  Desfăşurarea de activități ecologice şi dezvoltare durabilă, de promovare a turismului
ecologic şi de educare în privința protejării mediului natural;
Ø  Organizarea de acțiuni de voluntariat în domeniul activităților exercitate;
Ø  Sprijinirea eforturilor de construire, reamenajare, modernizare şi dotare a unor aşezăminte 
sociale, culturale sau de altă natură, cu scopul desfăşurării în cadrul acestora a unor activități cu  scop educațional, cultural, economic, umanitar, caritabil, social sau formativ; 
ØCultivarea legăturilor cu alte organizații şi persoane fizice din țară si străinătate cu interese
comune cu ale asociației, prin schimburi de experiență, proiecte comune şi delegații 
reprezentând asociația; 
Ø  Colaborarea cu diverse persoane fizice, autorități locale, alte instituții şi organizații  guvernamentale, nonguvernamentale din țară şi din străinătate, pentru punerea în practică a 
unor proiecte de interes comun; 
Ø  Reprezentarea intereselor comune ale membrilor asociației pe lângă organismele şi  organizațiile naționale şi internaționale.
Ø  Organizarea de cursuri de pregătire, seminarii, conferinte, dezbateri publice, tabere, scoli de vară;
Ø  Organizarea de manifestatii publice si alte activităti de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii;
Ø  Realizarea, editarea si difuzarea de cărti, publicatii periodice, pliante, afise, brosuri, programe informatice si alte materiale informative;
Ø  Dezvoltarea de programe proprii  în regim de parteneriat cu autoritătile publice din strainatate;
Ø  Declararea si formularea actiunilor, cererilor, petitiilor si apărărilor necesare în fata instantelor de judecată competente;
Ø  Derularea unor activităti de sponsorizare/mecenat; 


CAP. 3. PATRIMONIUL INITIAL:

     Art. 7.
d)     - Alte sumele primite din contributia membrilor fondatori a asociatiei se folosesc la alte cheltuieli pentru obtinerea personalitatii juridice si se inregistreaza in contabilitate ulterior.
e)       - Componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale asociatiei sunt Adunarea Generală a membrilor fondatorilor si membrilor activi si Consiliul Director:

  CAP. 4. RESURSE  PATRIMONIALE                  
      Art. 8. Resursele patrimoniale ale Asociatiei cuprind:
a)     - dobânzi bancare;
b)     - donaţii, sponsorizări, subvenţii sau subscripţii publice din ţară şi din străinătate;
c)     - sprijin material şi financiar acordat de alte asociaţii sau fundaţii, naţionale sau
internaţionale;
d)     - finanţări din programe angajate a fi implementate de Asociaţie nerambursabile sau finantate
din fonduri de stat de orice fel;
e)     - contravaloarea unor servicii de instruire sau consultanţă pentru terţi, acordate în condiţiile
legii;
f)      - preţuri sau tarife a sumelor reprezentând contravaloarea serviciilor acordate, în condiţiile legii, de compartimentele Asociaţiei; provenind din vânzarea biletelor de intrare spectacole, tombole si
actiuni umanitare;
g)     - dispoziţii testamentare făcute de terţe persoane în favoarea Asociaţiei;
h)     - încasări rezultate în urma unor publicaţii sau manifestări cu taxă, organizate de Asociaţie;
i)  - sume provenite din cotizatiile membrilor, stabilite prin hotărârea Adunării Generale;
j) - donatii, sponsorizări  primite de la persoane fizice, fundatii, asociatii si societăti comerciale în scopul realizării mijloacelor financiare necesare îndeplinirii obiectivelor Asociaţiei. Dividendele obţinute de Asociaţie, din activităţile acestor societăţi comerciale subordonate, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale, se folosesc în mod obligatoriu pentru realizarea scopului Asociaţiei; 
k)    - resurse obtinute de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale;
l)    - resurse provenite din activitătile economice directe desfăurate în vederea autofinantării;
m)   - alte venituri prevăzute de lege.


  Art.9.                     Pentru atingerea scopului, asociația va desfăşura activități economice directe şi de
           strângere de fonduri: 
            a)   - organizarea şi prezentarea de spectacole artistice; 
            b)   - organizarea de festivaluri, tombole, simpozioane, dineuri, chete; 
            c)   - vânzarea de materiale exclusive ale asociației (precum publicații, ilustrate, fonograme 
          şi altele). 
             d)    - dezvoltarea unor activităti economice directe în vederea autofinantării, în concordanta cu        
           scopul Asociatiei;
             e)   - alte activităti care contribuie la realizarea scopului Asociatiei si care nu contravin ordinii de drept. 
            f) - asociația poate presta orice activitate permisă de lege din care se pot obține beneficii în  vederea asigurării autofinanțării, precum şi atragerea altor surse de finanțare pentru realizarea  obiectivelor. 
      Art. 10. - Contabilitatea este organizată conform dispozitiilor legale.

 CAP. 5. MEMBRII ASOCIATIEI I“ASINED&NAIART” Targu Mures

     Art. 11. (1) - Pot deveni membri ai Asociatiei persoanele fizice de la varsta de 16 impliniti  sau juridice din tară sau străinătate care sprijina moral si/sau material Asociatia.
                   (2) - Membrii pot fi:
             a. Membrii fondatori - care dobândesc calitatea de membru în momentul constituirii Asociatiei.
            b. Membrii asociati care vor dobândi această calitate în urma înaintării unei cereri de primire motivate către Adunarea Generală a fondatorilor, abilitată să se pronunte asupra admiterii de noi membri. În caz de refuz, Adunarea nu este obligată să îsi motiveze decizia.
           c. Membrii onorifici – care dobândesc această calitate la propunerea Adunării Generale a fondatorilor si cu acordul Consiliul Director , în urma unor servicii deosebite aduse Asociatiei. Membrii onorifici nu au drept de vot în Adunarea Generală.

   Art.12. Calitatea de membru se pierde prin:
a.      deces sau încetarea existentei persoanei juridice;
b.      renuntarea la calitatea de membru, adresată în scris presdintelui Asociatiei;
c.      excludere de catre Adunarea Generală a unor membri pentru nerespectarea prezentului statut si a  regulamentului interior, sau pentru orice alt motiv de natură a prejudicia interesele morale sau materiale ale Asociatiei, cu ascultarea în prealabil a persoanei în cauză.
d.       
 CAP. 6. DREPTURILE SI ÎNDATORIRILE MEMBRILOR ASOCIATIEI

Art. 13. - Membrii Asociatiei au următoarele drepturi:
        a. să participe la Adunările Generale, să pună în discutie si să ia parte la dezbaterea problemelor care interesează domeniul sau bunul mers al Asociatiei;
        b. să aleaga să fie alesi în organele de conducere ale Asociatiei;
         c. să semnaleze Asociatiei de problemele care privesc scopul si obiectivele Asociatiei, în vederea    promovării si apărării acestora;
        d. să se retragă din Asociatie;


        e. să îsi exprime votul, dacă este cazul;
        f. să facă propuneri privitor la activitatea Asociatiei si folosirea fondurilor strânse si activitatea organelor de conducere;
        g. să primească sprijin moral si asistentă din partea Asociatiei în cazuri exceptionale (boală, accident, incendii, decesul sau boala gravă a unui membru de familie).

  Art. 14. - Membrii Asociatiei au următoarele îndatoriri:

       a). să respecte statutul, regulamentul interior, hotarârile organelor de conducere ale Asociatiei si să dea tot sprijinul pentru îndeplinirea obiectivelor Asociatiei;
       b. să nu aducă prejudicii de ordin moral si material Asociatiei;
       c. să participe la adunările generale si/sau la sedintele , după caz;
       d. să sprijine material si moral Asociatia;
       e. să achite cotizatia semestrială stabilită de Adunarea Generală.

   Art. 15. Membrii fondatori 
     a). -  Membrii fondatori sunt acele persoane care, pe baza unei înțelegeri, au pus în comun şi  fără drept de  restituire contribuția materială, cunoştințele şi aportul lor în muncă pentru  realizarea  unor activități în  interesul constituirii, organizării şi funcționării prezentei asociații. 
     b). - Membrii  fondatori  ai  asociației  sunt  persoanele  fizice  stabilite  în România  care  au  semnat  prezentul  statut la data autentificării, persoane care sunt menționate în actul constitutiv 
al asociației. 
     c). -Membrii fondatori participă la şedințe şi beneficiază de câte un vot în cadrul Adunării Generale.

  Art. 16. (1) -  Membrii Asociatiei nu răspund personal pentru actele sau faptele acesteia. Asociatia singurăra răspunde cu patrimoniul propriu pentru prejudiciile produse tertilor prin actele sau faptele sale.
               (2) - În materie de gestiune,  răspunderea  incumbă membrilor Consiliul Director.

    Art. 17. (1) -Membrii simpatizanți 
a). -  Membrii  simpatizanți  sunt  persoanele  fizice  sau  juridice,  din  România  sau  străinătate,  care prin  activitatea nu impietează asupra imaginii sau reputației asociației  şi care acceptă  drepturile  şi  obligațiile  din  prezentul  statut. Membrii simpatizanți  sunt admişi,  în urma completării  unei  cereri  de  adeziune, de către Consiliul Director.

                  (2). - Membrii simpatizanți au următoarele obligații: 
a) să respecte prevederile statutului asociației şi să acționeze în conformitate cu scopul acesteia; 
b) să contribuie la creşterea prestigiului general al asociației când sunt solicitați; 
c) să  participe  la  lucrările ş conducere ale acesteia şi să păstreze secretul  asupra activităților  şi deciziilor din cadrul asociației;  in  activitățile  asociației  atunci  când  sunt  solicitați  de  către   Director Consiliul      
-Retragerea din asociație ca membru simpatizant se face pe bază de cerere scrisă, aprobată de Consiliul  Director şi ratificată de Adunarea Generală. 


  a) Un membru simpatizant este exclus când: 
  b) săvârşeşte abateri care contravin statutului;  b) nu plăteşte cotizația timp de un an; 
  c) nu efectuează numărul de ore de voluntariat stabilit de Adunarea Generală; 
  d) aduce prejudicii grave imaginii asociației; 

CAP. 7. - ORGANIZARE, CONDUCERE, CONTROL
-          Componenta nominală a Consiliul Director a celor dintâi organe de conducere, administrare si control este următoarea:
  1. RUS TRAIAN DANIEL - presedinte;
  2. MERA DANIELA - vicepresedinte;
  3.VASILE DOREL – Director economic
             4. RUS CIPRIAN ALEXANDRU secretar
             5. MERA DENISA LORENA – membru         
   Art.18. - Organele de conducere, administrare si control ale Asociatiei sunt Adunarea Generală a membrilor fondatorilor si membrilor activi, Consiliul Director si Directorul economic si eventualele departamente infintate .
   Art.19. - Adunarea Generală se compune din toti membrii fondatori si activi ai Asociatiei.
   Art. 20. - Adunarea Generală se întruneste în sesiune ordinară, extraordinară, după cum urmează:
         a. în sesiune ordinară, anual;
         b. în sesiune extraordinară, ori de câte ori trebuie rezolvate probleme importante a Adunării Generale  care nu suferă amânare.
    Art.21.(1) - Convocarea Adunării Generale în sesiune ordinară se face de către Consiliul Director, în scris, prin mijloace clasice (scrisoare recomandată) sau electronice (e-mail), cu cel putin 15 zile înainte de data desfăurării adunării.
               (2) În convocare se vor preciza ziua, ora si locul unde se desfăoară sedinta Adunării Generale, precum si ordinea de zi.
    Art.22. - Convocarea Adunării Generale Extraordinare se face la initiativa Consiliul Director, a presedintelui sau la propunerea unei treimi din membrii Asociatiei, ori de câte ori este necesar.
    Art.23.(1) - Adunarea Generală este valabil constituită daca sunt prezenti cel putin 2/3 din totalul membrilor Asociatiei.
                (2) - Hotărârile Adunării Generale se iau cu votul a cel putin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenti, cu exceptia modificării statutului, caz in care se cere o majoritate de cel putin 2/3 din numărul membrilor prezenti.
     Art.24. (1) Presedintele Asociatiei este ales de Adunarea Generală cu un mandat de 4 ani. Mandatul poate fi reînnoit. În caz de vacantă a presedintelui, atributiile acestuia sunt exercitate de către vicepresedinte. 
                 (2) -  Primul presedinte este numit prin actul constitutiv al Asociatiei.  
     Art.25. - Atributiile Adunării Generale sunt:
            a. alegerea presedintelui;
            b. alegerea si revocarea membrilor Consiliul Director ;
            c. primirea si excluderea membrilor;
            d. aprobarea si modificarea statutului si actului constitutiv ale Asociatiei;
            e. înfiintarea de filiale si sucursale in tara si strainatate;
            f. alegerea si revocarea cenzorului;


            g. dezbaterea raportului de activitate al Consiliul Director;
            h. aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Asociatiei si a situatiei financiare anuale;
             i. dizolvarea si lichidarea Asociatiei, precum si stabilirea destinatiei bunurilor rămase după     lichidare;
             j. decide asupra veniturilor Asociatiei;
             k. decide în ceea ce priveate resursele obtinute de la bugetul de stat si/sau bugetele locale;
             l. stabilirea programului de activitate;
           m. propunerea de membri onorifici;
            n. stabilirea cotizatiei semestriale;
            o. orice alte atributii prevăzute de lege. 
    Art.26. (1) - Consiliul Director reprezintă organul executiv al Asociatiei si este format  din cel putin 3 si cel mult 7 membri, alesi de Adunarea Generală ordinară pentru un mandat de 4 ani: presedintele Asociatiei, vicepresedinte, membri. Mandatele lor pot fi reînnoite.
                (2) - În caz de vacantă, Consiliul Director procedează imediat la înlocuirea cu membri interimari. Înlocuirea definitivă este decisă în proxima Adunare Generală ordinară. 
                 (3) - Poate fi ales în Consiliul Director orice persoană care este membru al Asociatiei de cel putin 1 luna, în vârstă de cel putin 16 ani în ziua alegerii si la zi cu cotizatiile sale.  
                 (4) - În caz de vacantă în Consiliul Director unei functi, procedează imediat la înlocuirea cu membri interimari. Înlocuirea definitivă este decisă în proxima Adunare Generală ordinară.   
                (5) - Fiecare membru are dreptul la un singur vot. În caz de egalitate, Presedintele decide.
                (6) - Dezbaterile si hotărârile adoptate se consemnează într-un registru special de către un secretar  desemnat de Consiliul Director.
                (7) - Presedintia Adunării Generale apartine presedintelui Asociatiei sau, în lipsa acestuia, vicepresedintelui.
    Art.27.  (1) - Consiliul Director exercită conducerea Asociatiei în perioada dintre sesiunile Adunării Generale si hotărăste  toate problemele ce intră în competenta sa.
                  (2) - Consiliul Director de este răspunzător pentru întreaga activitate în fata Adunării Generale.
                  (3) - Fiecare membru al Consiliul Director  este individual responsabil pentru actele si faptele sale în cazul încălcarii legislatiei sau dispozitiilor primite.
                 (4) - Consiliul Director se întrunete semestrial, la convocarea presedintelui, precum si de fiecare data când interesul o necesită, la cererea scrisă adresată presedintelui de către cel putin 1/3 din membrii Consiliul Director.
                  (5)  - Presedintele convoacă membrii Consiliul Director la întruniri, precizând ordinea de zi.
                 (6) - Hotărârile sunt luate cu majoritatea absolută a voturilor membrilor prezenti, în conditiile prezentei a cel putin jumătate din numărul membrilor Consiliul Director.
                  (7) - Toate hotărârile Consiliul Director sunt consemnate într-un registru si sunt semnate de presedinte, vicepresedinte si de secretarul de sedintă.
     Art.28. - Consiliul Director execută hotărârile Adunării Generale, autorizează operatiunile financiare si încheierea contractelor în care Asociatia este parte contractantă si îndeplinete si următoarele atributii:
           a). - prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri si cheltuieli, situatia financiară, proiectul programelor Asociatiei;
           b). - încheie acte juridice în numele si pe seama Asociatiei;


           c). -  aprobă organigrama si politica de personal a Asociatiei;
           d). - îndeplinete orice alte atributii stabilite de Adunarea Generală.
     Art.29. (1) - Totusi membrii Consiliul Director au îndatorirea de a pregăti sedintele Consiliul Director, ale cărui hotărâri le execută.
                  (2) - Presedintele se ocupă de activitătile curente ale Asociatiei între sedintele Consiliului Director. Întruneste si prezidează Consiliul Director si reprezintă Asociatia în justitie si în toate actele civile ale Asociatiei.
                 (3) - Vicepreşedintele Consiliului Director 
      Vicepreşedintele are următoarele atribuții: 
               a) participă la şedințele Consiliului Director; 
               b) îl ajută pe Preşedinte în îndeplinirea atribuțiilor acestuia; 
               c) înlocuieşte Preşedintele în atribuțiile lui când acesta lipseşte; 
               d) îndeplineşte sarcinile încredințate de Preşedinte, Consiliul Director sau de Adunarea.       
    Art.30. - Cenzorul asigură controlul financiar al Asociatiei si poate participa la sedintele Consiliului     Director, fără drept de vot. Dacă este nevoie, Adunarea Generală poate hotărî înfiintarea unei Comisii de cenzori, compusă din trei membri, care să preia atributiile de control ale activitătii Asociatiei.
       Din comisia de cenzori trebuie să facă parte cel putin un membru al Asociatiei si un expert contabil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Adunarea Generala si Consiliul Director

Adunarea Generala si Consiliul Director